(Moral T1) Unit 9: Kasih Sayang Penenang Nurani

Moral T1 U9

 

Fikir dan Jawab (M/S 49)

1. Semua orang memerlukan kasih sayang. Mengapakah kasih sayang itu penting?

Kasih sayang penting untuk membina suasana hidup yang harmoni, membina keyakinan diri, seronok untuk melakukan kerja dan lain-lain.

3. Bagaimanakah anda mahu orang lain menunjukkan kasih sayang terhadap diri anda? Bagaimana pula anda menunjukkan kasih sayang anda kepada mereka? Jelaskan.

Saya mahu orang lain menunjukkan kasih sayang terhadap diri saya dengan menghulurkan bantuan semasa saya kesusahan dan tidak melupakan hari lahir saya. Saya menunjukkan kasih sayang kepada mereka dengan sedia membantu dan tidak akan melupakan mereka.

4. Bagaimanakah anda menjaga sesuatu yang anda sayangi? Terangkan.

Saya menjaga sesuatu yang sayangi dengan baik.

This entry was posted in Pendidikan Moral, Pendidikan Moral Tingkatan 1. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

